Pagina's

donderdag 6 februari 2014

Bloeiende Orchideeën

Hoi!


We gaan langzaam maar zeker richting de lente en ik vind dat een super vooruitzicht! Sinds kort is het ook weer licht als ik uit mijn werk kom. Fijn is dat nietwaar, thuiskomen terwijl het nog licht is.

Ook mijn Orchideeën hebben inmiddels in de gaten dat de dagen langer worden. Op zolder heb ik namelijk vijf Orchideeën staan die al een tijdje uitgebloeid zijn, maar die sinds kort allemaal nieuwe knoppen hebben aangemaakt. Er zijn er zelfs al een paar gaan bloeien!


Dit fuchsiaroze exemplaar is een beetje vreemd van vorm. Er steekt één stengel helemaal opzij en daar zitten nu allemaal nieuwe bloemen aan. Ach...vreemd van vorm of niet, de bloemen zijn prachtig van kleur! Meestal als ik een Orchidee na aankoop voor de tweede keer in bloei zie gaan, dan is de vorm niet zo mooi als eerst en valt het aantal bloemen wat tegen. Gelukkig is de derde bloei eigenlijk altijd weer heel rijkelijk! Een kwestie van geduld hebben dus.


In de gang staat een witte Orchidee die al meer dan een jaar non stop bloeit. Er komt nu zelf een hele nieuwe stengel aan met nieuwe knoppen. Super!


Fijne avond!

Groetjes,
Lindia  


2 opmerkingen:

  1. Prachtig die orchideeën hé.Ik heb er vorig jaar 2 van mijn oma geërfd (het waren haar lievelingsbloemen) en eentje begint nu na een jaar ook weer te bloeien,het is precies of ze een jaar 'getreurd' hebben en nu hun leven weer opnieuw aanpakken...

    Liefs,

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Liesbeth, Het zijn inderdaad hele mooie bloemen. Ik kan me voorstellen dat het extra speciaal is om de Orchideeën van je oma te hebben, een mooie gedachte. Orchideeën kunnen heel oud worden, dus ik hoop dat je er nog jaren plezier van hebt! Groetjes, Lindia

      Verwijderen