Pagina's

zondag 2 februari 2014

Konijnen in de winter

Hoi!


Onze konijnen zijn altijd buiten, ook 's winters. Zij hebben een luxe tochtvrije konijnenvilla die ik in de winter voorzie van een extra dikke laag stro. Kennelijk hebben ze het niet koud, want ze zitten eigenlijk alleen in hun villa als ze aan het eten zijn. De rest van de tijd chillen ze in hun overdekte ren, en als wij thuis zijn in hun extra grote buitenren.

Deze ren hebben we zelf gebouwd en is inklapbaar weg te zetten in de berging. De ren staat voor het raam, dus het is net of Bambi en Balou ook in de woonkamer rond huppelen.


Vaak gaan ze languit liggen op de koude tegels, zonder zich iets van de kou aan te trekken. Als het 's avonds begint te schemeren dan worden ze extra actief. Ze maken dan de vreemdste sprongen:) Siebe vind het allemaal wel gezellig en regelmatig zit hij op zijn kussen naar buiten te kijken naar wat Bambi en Balou allemaal aan het doen zijn.


Balou is erg nieuwsgierig, toen ik het fototoestel pakte om hem te fotograferen kwam hij gelijk kijken.


Bambi en Balou vinden het erg gezellig als wij de tuin in lopen. Ze rennen dan snel naar ons toe om te kijken of ze wat lekker krijgen;) Vooral Balou staat gelijk op z'n achterpootjes om als eerste het snoepje in ontvangst te nemen.


Wat is het toch leuk om huisdieren te hebben......


Hebben jullie veel dieren thuis?

Geniet van je weekend!

Groetjes,
Lindia



3 opmerkingen:

  1. Wat een schattige konijntjes hebben jullie. En wat een groot verblijf hebben ze. Wij hebben twee katten en een hond, waar ik erg blij mee ben. Fijne zondag nog. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lin, nou ik heb dus ook hond, 2 kats, 2 konijns maar ook 3 cavia en 3 kipjes en een man die niet van dieren houd maar ik kan niet zonder. Ben vanaf mijn geboorte nooit een dag zonder dieren geweest. Ik geniet echt iedre dag volop en ben net een klein kind.fijne dag. ps wat een leuke foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo
    Wat een leuke ren hebben je nijntjes. Ik kwam op je blog terecht omdat ik ook graag zelf een ren wil maken. Ik vroeg me alleen af of ze niet aan het geverfde hout gaan knagen. En kan de ren niet omvallen? Onze hangoorjongens duwen namelijk altijd tegen de omheining aan. Groetjes uit België.

    BeantwoordenVerwijderen