Pagina's

maandag 24 februari 2014

Van oorpijn en afwasmiddel naar een nieuw vouwgordijn

Hoi!

Als er één ding fout gaat, gaat vaak van alles mis....zo af en toe heb je wel zo'n dag nietwaar?


Begin december had ik zo'n dag....ik werd wakker met hele erge oorpijn en van de huisarts moest ik mijn oor druppelen met olijfolie. Ik stond in de keuken bij de gootsteen toen ik braaf met een spuitje olijfolie aan de gang ging, precies zoals de huisarts had uitgelegd. Dat ging mis....ik schoot uit met het spuitje en toen zat de olijfolie overal, behalve in mijn oor....heel handig natuurlijk;) Het ergste was dat het linnen vouwgordijn wat voor het keukenraam hing helemaal onder zat. Met wat moeite (en gemopper;) kon ik het vouwgordijn loshalen van het metalen hangsysteem.

Op internet stond dat ik het beste eerst wat afwasmiddel op de vlekken kon doen voor het wassen....we hebben het nog steeds over de dag dat alles mis ging, dus het wasprogramma verliep natuurlijk ook niet helemaal zoals gepland. Ik had namelijk teveel afwasmiddel op de vlekken gedaan, waardoor ons hele washok vol zat met schuim...het was zo de wasmachine uitgelopen (niet zo handig van me). Nadat ik dit had opgeruimd en het vouwgordijn droog was, hing ik de (inmiddels gelukkig schoon geworden) stof terug in het raam.....helaas, het resultaat was niet waar ik op hoopte, het gordijn was namelijk gekrompen! Hier zie je een foto van hoe het vouwgordijn er toen uitzag. Vooral de bovenste baan van de stof was zeker vijf centimeter smaller geworden. Dat was nou net niet de bedoeling...


Gelukkig konden we bij het bedrijf waar we het vouwgordijn enkele jaren geleden hadden gekocht een nieuw exemplaar bestellen. Omdat we het metalen hangsysteem al hadden, hebben we alleen een nieuw gordijn besteld, dat scheelde een hoop geld. Ons nieuwe gordijn is vorige week bezorgd en inmiddels hangt het voor het keukenraam. De stof die we hebben gekozen is in linnenlook en heeft taupekleurige strepen, helemaal beachy nietwaar?


Wat heb ik hier van geleerd? 1. Volgende keer als ik pijn aan mijn oor heb dan doe ik de "behandeling" in de badkamer....2. Een klein beetje wasmiddel is meer dan genoeg om een vlek mee te behandelen, en 3: Volgende keer een koud wasprogramma gebruiken.....tja en zo wordt een dag waarop alles mis gaat ineens een waardevolle leerervaring haha....en ik heb er nog een nieuw vouwgordijn aan overgehouden ook;)


Fijne avond!

Groetjes,
Lindia


2 opmerkingen:

  1. Hihi, fijn dat het uiteindelijk goed is gekomen! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben geen arts maar met een gewoon theelepeltje gaat t ook hoor. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen