Pagina's

dinsdag 17 juni 2014

Marktplaats vondst: Bavaria Koffieservies

Hoi!


Kijken jullie ook regelmatig op marktplaats om te zoeken naar brocante schatten? Met name oude serviezen kun je op marktplaats volop vinden. De prijzen lopen erg uiteen, maar als je geduldig bent dan vind je prachtige stukken voor kleine prijsjes:) Kijk maar eens in de rubriek "antiek: servies los"



Laatst zag ik dit oude koffieservies op marktplaats aangeboden staan. Dit servies had een hele tijd in een kartonnen doos op zolder gestaan, en nu werd het aangeboden tegen elk aannemelijk bod. De mooie roomkleur van het porselein, in combinatie met de barokke versieringen vind ik prachtig. Bovendien had ik nog geen koffiepot in mijn Bavariacollectie....reden genoeg dus om een bod te doen;)


Het servies is van J. Kronester Bavaria en is versierd met allerlei gekleurde bloemetjes. Dit koffieservies bestaat uit een koffiepot, melk kannetje, 8 kop en schotels en ontbijtbordjes. De suikerpot zat er helaas niet bij, die was jaren geleden stuk gevallen, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Die suikerpot kom ik vast nog wel eens tegen op een vlooienmarkt...... tot die tijd, hou ik gewoon marktplaats in de gaten, wie weet wat voor leuks ik allemaal tegenkom;)


Fijne avond!

Groetjes,
Lindia



3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig servies, daar word je vrolijk van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi lindia, zoekend op internet kwam ik deze foto tegen, en zo kwam ik op jouw site terecht. Wat een schitterend servies is dit!! heb je nog meer informatie over dit servies? Met wat meer informatie is het wat beter zoeken, alhoewel ik het tot nu toe nog niet ben tegengekomen.
    Overigens proficiat met je zwangerschap! Wat een heerlijke tijd is dit he?

    groetjes
    Sandra
    Je kunt me bereiken op sandra.thal@ziggo.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi servies. Ik ben zelf ook al lange tijd opzoek naar een soortgelijk servies. Helaas heb ik het nog niet kunnen vinden.

    BeantwoordenVerwijderen