Pagina's

zondag 20 juli 2014

Barok servies

Hoi!


Hoewel ik gladde, eenvoudige serviezen absoluut kan waarderen, gaat er voor mij toch niets boven rijkelijk versierde bloemetjes serviezen. Daarom vind ik Royal Albert- en Bavariaserviezen zo leuk!
Laatst heb ik deze prachtige barokke serviesonderdelen gekregen, van iemand die dit al jaren op zolder in een doos had zitten (dankjewel Liesbeth!!!).


Deze set bestaat uit een roomstel met onderschaal, een theepot en twee dekschalen. Het is Duits porselein genaamd 'Schwarzenhammer Germany'. Ik herken de stempel niet, en ik weet dus ook niet hoe oud dit servies is. Het fijne, roomkleurige porselein doet mij wel vermoeden dat het tientallen jaren oud is. Ik vind het hoe dan ook prachtig.


Dit servies is met een dubbel bladgouden randje versiert. Echt super! De delicate bloemetje maken het geheel heerlijk tuttig:)


Daar word je toch blij van nietwaar?


Geniet van je weekend!

Groetjes,
Lindia


1 opmerking:

  1. Mooi hoor! Ik zie weer een high tea aankomen ;)!

    BeantwoordenVerwijderen