Pagina's

dinsdag 30 december 2014

Update en alvast een fijne jaarwisseling


Hoi!

Mijn laatste blog is alweer drie maanden geleden! De hoogste tijd om wat van me te laten horen. Allereerst wil ik jullie alvast allemaal een heel liefdevol, gelukkig en gezond 2015 toewensen! Ik hoop dat er veel mooie gebeurtenissen op jullie pad komen. Hebben jullie al specifieke plannen voor het nieuwe jaar?


2015 wordt voor ons in ieder geval een heel spannend jaar. Twee maanden geleden hebben mijn man en ik namelijk een nieuwbouwwoning gekocht, en als alles volgens plan loopt is deze begin van de zomer klaar. Ons vorige huis was heel snel verkocht, en dat betekent dat we nu even geen eigen woning hebben. Wij wonen dan ook tijdelijk bij mijn ouders in. Eigenlijk is dat heel gezellig, zeker deze tijd van het jaar met alle feestdagen en met het koude gure weer buiten. Ons hele beestenspul is meeverhuisd, en zowel de katten, als de konijnen, als onze gekke hond zijn inmiddels gewend aan hun nieuwe, tijdelijke huis. De konijnen hadden in ons vorige huis een prachtige villa in blauw en wit. Dit verblijf hebben wij enkele jaren geleden speciaal voor ze laten maken. Het hok kan echter niet uit elkaar en past daarom niet door een normale huisdeur. Waar wij nu wonen is geen achterom en daarom hebben we voor Bambi en Balou een ander hok gekocht, zodat zij de komende maanden toch een ruim verblijf hebben. Hun beachy villa staat dus in de opslag en in ons nieuwe huis krijgt deze natuurlijk weer een mooie plek in de tuin. Zo ziet hun tijdelijke verblijf eruit:


Het is eigenlijk een kippenhok, vandaar dat er een legnest aan vast zit. De meeste konijnenhokken hebben helaas een heel klein nachthok. Wij willen echter graag dat onze nijnen ook ’s winters de warmte kunnen opzoeken en een ruim nachthok is dan noodzakelijk. Een kippenhok was voor ons dus het beste alternatief. Het nachthok is gevuld met een dikke laag stro en hooi…een heerlijk knusse plek dus!


Om te voorkomen dat de konijnen in de tocht zitten, hebben we met plexiglas en plastic de achterwand en zijwand van het hok bekleed. Ook aan de voorzijde onderaan zit plexiglas. Op de plek waar twee legstokken (voor kippen) hingen, hebben wij een plank gemonteerd. Nu kunnen de konijnen vanaf een verhoging lekker naar buiten kijken. Het voordeel is dat ze zo prima over de brug naar het nachthok kunnen huppelen, zonder dat ze over een stijl en ruw trapje naar boven hoeven te klauteren. We zien ze regelmatig op hun 1e etage zitten en ze lijken het erg gezellig te vinden daar boven.


Onze inklapbare losse ren is ook meeverhuisd en deze zetten wij regelmatig voor het hok zodat Bambi en Balou lekker hun benen kunnen strekken.


Hoewel het nog wel enkele maanden zal duren voordat ons huis klaar is, ben ik natuurlijk al druk bezig met het maken van een moodbord, met het rondneuzen in woonwinkels, en met het speuren in allerlei tijdschriften voor inspiratie. Graag laat ik jullie de komende tijd zien wat ik in gedachten heb voor ons nieuwe huis.

Fijne jaarwisseling!

Groetjes,
Lindia 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen