Pagina's

vrijdag 2 januari 2015

Vlooienmarkt: Borrelglaasjes en Kop en Schotels



Hoi!


Het hele jaar door worden er allerlei brocante markten en vlooienmarkten georganiseerd. Zeker tijdens de decembermaand zijn er veel markten. Drie weken geleden ben ik bij een vlooienmarkt in Nieuwegein geweest. 


Het liefst ga ik met enige regelmaat, want bij een vlooienmarkt kom je allerlei leuke brocante objecten tegen voor in huis. Ik zoek meestal naar specifieke serviezen, van Bavaria of Royal Albert, om zo mijn verzameling steeds verder uit te breiden. Tja…t ’is een hobby;) De prijzen van servies lopen erg uiteen, je merkt vaak direct of een verkoper er verstand van heeft, want dan betaal je de hoofdprijs. Gelukkig staan er veel kramen op de vlooienmarkt waar je nog voor een klein prijsje leuke serviesonderdelen kunt vinden. Naast leuke serviezen kun je natuurlijk nog veel meer gekke, leuke en mooie brocante spullen vinden. Van postzegels tot theelepeltjes, en van onderzetters tot kristallen vaasjes…er is echt van alles.


Deze twee kop en schotels zijn mijn nieuwste aanwinsten. Beiden zijn van Royal Albert en gemaakt van prachtig Fine Bone China porselein. Dit type porselein is zeer dun, maar zeer sterk. Als je een kopje tegen het licht houdt kun je er bijna doorheen kijken. Geweldig toch?



Het exemplaar op de foto hierboven is van de serie “Flowers of the Month”. Iedere maand heeft een eigen kop en schotel (maar ook taartbordjes, ontbijtbordjes etc.) met een eigen decor. De afgebeelde bloem of plant is uiteraard kenmerkend voor die specifieke maand. Ik spaar alleen de kop en schotels van de Flowers of the Month serie, niet de bordjes. Inmiddels heb ik er een stuk of vijf, dus ik ben al bijna op de helft;)

Het exemplaar hieronder is van de serie "Blossom Time". De roze bloessem doet mij verlangen naar de lente!
 

Deze twee borrelglaasjes horen ook bij mijn laatste buit.  Het glas is heel dun en de gegraveerde blaadjes geven het glaasje een delicate uitstraling. Leuk nietwaar?!


Gaan jullie weleens naar de vlooienmarkt om op jacht te gaan naar brocante schatten?


Fijne avond!

Groetjes,
Lindia 



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen